logo
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
logo Ełk
logo BIP
Procedura przyjęcia do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku przy Ełckim Centrum Rewitalizacji Społecznej STAJNIA wersja z dnia 11-04-2022 08:49

Procedura przyjęcia do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku przy Ełckim Centrum Rewitalizacji Społecznej STAJNIA

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Ełku jest jednostką organizacyjną funkcjonującą w Ełckim Centrum Rewitalizacji Społecznej „STAJNIA” w strukturach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku obejmującą swoim działaniem teren Gminy Miasta Ełku. Pobyt w Ośrodku dla mieszkańców Gminy Miasta Ełk jest bezpłatny.

Warunki przyjęcia do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku:

Uzyskanie prawa pobytu w Ośrodku następuje w sytuacji współwystępowania przemocy w rodzinie, w tym rodzinie dotkniętej uzależnieniami z Gminy Miasta Ełk w sytuacji spowodowanej kryzysem tj. niemożności korzystania z miejsca dotychczasowego  (czasowego lub stałego miejsca) zamieszkania.

Przyjęcie na pobyt w Ośrodku nastąpi na podstawie opisu sytuacji kryzysowej i za zgodą Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, który określi czas pobytu
w Ośrodku.

Okres pobytu w ośrodku wynosi 1 miesiąc. Okres ten może być wydłużony za zgodą Dyrektora MOPS w Ełku tylko w uzasadnionych przypadkach do 3 miesięcy.

Podstawą przedłużenia pobytu w Ośrodku Interwencji Kryzysowej jest m.in:

  1. nadal utrzymująca się trudna sytuacja życiowa osoby/rodziny przebywającej w Ośrodku,
  2. konieczność współpracy z pracownikami i konsultantami Ośrodka,
  3. działania prowadzące do poprawy własnej sytuacji, w związku z którą zgłosili się do Ośrodka,
  4. pozytywna opinia pracownika socjalnego.

W celu zakwalifikowania osoby/rodziny na pobyt w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Ełku, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku kompletuje dokumenty:

  1. wniosek/podanie osoby ubiegającej się o przyjęcie,
  2. wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego MOPS właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
  3. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do umieszczenia w Ośrodku, 
  4. w przypadku powstania wątpliwości, co do zdrowia psychicznego osoby ubiegającej się o przyjęcie zagrażające zdrowiu lub życiu danej osoby lub osób przebywających w Ośrodku, konieczna jest opinia lekarza psychiatry,
  5. opinia MOPS zawierająca uzasadnienie pobytu w domu,
  6. zgoda na pobyt w Ośrodku wydana przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku,

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Ełku gromadzi dokumentację osób korzystających z jego usług, tj.:

  1. wywiad środowiskowy z załącznikami,
  2. zgoda na pobyt w Ośrodku wydana przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku,

Ośrodek prowadzi dokumentację osób korzystających z jego usług w trakcie jego pobytu, tj.:

  1. kartę zgłoszenia, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  2. oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Ośrodka Interwencji Kryzysowej oraz Regulaminem Ełckiego Centrum Rewitalizacji Społecznej „STAJNIA”, stanowiące załącznik nr 2 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  3. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, stanowiące załącznik nr 3 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  4. klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby pomocy społecznej, stanowiąca załącznik nr 4 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  5. Notatki służbowe pracowników Ośrodka.

Wzory dokumentów do pobrania w Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

tel. kontaktowy 87 732 64 45.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej MOPS Ełk

http://www.mopselk.naszops.pl/osrodek-interwencji-kryzysowej