logo
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
logo Ełk
logo BIP

Informacje o naborze

Ogłoszenie z-ca dyrektora
Status
Aktualne
Etap
Ogłoszenie
Miejsce pracy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Ełk
Wymiar etatu
1/1
Ilość etatów
1
Wydział
Księgowość
Ogłoszono dnia
17-09-2025
Termin składania dokumentów
02-10-2025 15:00
Nr ogłoszenia
OPS.101.1.2025
Zlecający
MOPS Ełk

Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie lub Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na
podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

3) brak skazania prawomocnie za  umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4) znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków zastępcy dyrektora;

5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;

6) nieposzlakowana opinia;

7) wykształcenie (preferowane – prawnicze, ekonomiczne, administracyjne, pedagogiczne, socjologiczne, praca socjalna, nauki o rodzinie);

8) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej;

9) pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy w pomocy społecznej;

10)doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego;

11) znajomość przepisów w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin "Za Życiem", ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych;


b. Wymagania dodatkowe:

1) doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań;,

            2) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;

            3) umiejętność podejmowania decyzji;

4) umiejętności budowania dobrych relacji ze współpracownikami;

5) umiejętność kreatywnego i analitycznego myślenia;

6) umiejętności organizacyjne;

7) wysoka kultura osobista;

8) umiejętność samodzielnego organizowania stanowiska pracy;

9)  dyspozycyjność, samodzielność, komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność                      i dokładność w działaniu;

10) umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres;

11) opanowanie i umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych;

12)umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;

13)aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności;

14) otwartość na zmiany;


Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

a.      w szczególności do obowiązków będzie należeć:

1.    Organizowanie i koordynowanie zadań podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośredni nadzór nad pracą podległych komórek organizacyjnych zgodnie z zatwierdzoną Strukturą Organizacyjną Ośrodka;

2.    Pełnienie zastępstwa w czasie nieobecności Dyrektora,

3.    Nadzór nad przestrzeganiem prawa przy załatwianiu spraw w postępowaniu administracyjnym;

4.    Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wpływających skarg i odwołań.

5.    Odpowiedzialność za zadania związane z zapewnieniem funkcjonowania kontroli zarządczej;

6.    Opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń i innych dokumentów zapewniających prawidłowe funkcjonowanie ośrodka;

7.    Nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej pracowników;

8.    Dokonywanie okresowej oceny podległych kierowników komórek organizacyjnych i pracowników;

9.    Zapewnienie szkoleń zawodowych pracownikom Ośrodka oraz doradztwa metodycznego pracownikom socjalnym i kierownikom poszczególnych sekcji;

10.              Nadzór nad właściwym i terminowym prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

11.              Przygotowywanie, realizacja i rozliczanie projektów, programów, których celem jest
zaspokajanie potrzeb oraz wzmacnianie społeczności lokalnych;

12.              Koordynacja działań wynikających z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych;

13.              Inne obowiązki wynikające z przepisów prawa;


a.      zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy:

pracownik odpowiada za:

- przestrzeganie  dyscypliny pracy;

-przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz innych tajemnic prawem chronionych;

- przestrzeganie tajemnicy skarbowej;

- przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ na zajmowanym stanowisku;

-należyte wykonywanie przydzielonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- przestrzeganie tajemnicy służbowej;

- prawidłowe zabezpieczenie powierzonego mienia przed kradzieżą oraz dokumentów służbowych przed dostępem niepowołanych osób;

       c.  zakres uprawnień na stanowisku pracy:

            - zakres uprawnień określony jest w regulaminie organizacyjnym MOPS, przepisami
            Kodeksu Pracy oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
            - w ramach administrowanych procesów żądania danych i wyjaśnień niezbędnych do
            wykonywania nałożonych zadań;

            - uprawnienie do  podejmowania i realizowania działań doskonalących, które nie
            przekraczają jej kompetencji oraz upoważnień udzielonych przez dyrektora MOPS;


Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Informacja o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku:

1.      Zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełk.

2.      Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.

3.      Planowany poziom wynagrodzenia zasadniczego (brutto) 7600 zł – 7800 zł oraz ustawowe obligatoryjne dodatki do wynagrodzenia.

4.      W czasie trwania  umowy zostanie zorganizowana dla pracownika  służba przygotowawcza, zgodnie z art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych, chyba że pracownik odbył i zdał egzamin. Możliwe jest zwolnienie  ze służby, jednak nie wyłącza się przeprowadzenie egzaminu.

5.      Planowany termin zatrudnienia – listopad  2025 r.

6.      Praca odbywać się będzie w budynku MOPS przy ul.  Piłsudskiego 8 w Ełku. Budynek dostosowany  dla osób  niepełnosprawnych. Budynek piętrowy zapewnia bezpieczne warunki pracy. Praca na drugiej kondygnacji. Przy  budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych.

7.      Występuje praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, powiązana z obsługą urządzeń biurowych. Budynek zapewnia bezpieczne warunki pracy.

8.      Praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i ich rodzinami, oraz innymi osobami, instytucjami, organizacjami dla realizacji celów statutowych Ośrodka.

9.      Informacja na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zamieszczona jest na stronie  https://mops.bip.elk.pl/42/deklaracja-dostepnosci.


Wymagane dokumenty

  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
  2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż pracy. 
  3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dokumenty dodatkowe:

Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.


Termin składania dokumentów określa się od dnia 17 września  2025  r., do 2 października 2025 r. do godz. 15:00 (w przypadku nadesłania oferty pocztą, o dotrzymaniu terminu decyduje data wpłynięcia do tut. Ośrodka) lub składając dokumenty w powyższym terminie  osobiście.

 Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do MOPS pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną. Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt Ia ogłoszenia o naborze.  
Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu zostaną odesłane kandydatom.


Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

a. Termin

  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
  2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż pracy. 
  3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dokumenty dodatkowe:

Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.


Termin składania dokumentów określa się od dnia 17 września  2025  r., do 2 października 2025 r. do godz. 15:00 (w przypadku nadesłania oferty pocztą, o dotrzymaniu terminu decyduje data wpłynięcia do tut. Ośrodka) lub składając dokumenty w powyższym terminie  osobiście.

 Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do MOPS pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną. Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt Ia ogłoszenia o naborze.  
Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu zostaną odesłane kandydatom.


b. Sposób


Wymagane dokumenty aplikacyjne w języku polskim należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko zastępca dyrektora  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku”

 

Opakowanie (koperta) powinno być opisane według poniższego wzoru:

 

 

 

Imię i nazwisko
Adres
Nr telefonu

                       Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku
                                       ul. J. Piłsudskiego 8
                                           19- 300 Ełk

Nabór na stanowisko zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku”.

 

 


c. Miejsce



osobiście - w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, pok. nr 12, pierwsze piętro (sekretariat),

pocztą - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, 19-300 Ełk.

Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną.


Informacje dodatkowe

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, zaświadczenia oraz oświadczenia dla ważności wymagają autoryzacji (muszą być odręcznie podpisane) przez Kandydata, pod rygorem odrzucenia oferty.

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną.

Dokumenty aplikacyjne winne być złożone w języku polskim (ustawa z dnia 7 października o języku polskim  Dz. U. z 2024 r., poz. 1556 z późn.zm.).

Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt I. ppkt a. ogłoszenia o naborze. Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom.

Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.

Zastrzega się prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub nie dokonanie wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne. Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.

Ogłoszenie o naborze oraz informacja o wyniku naboru zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku http://elk-mops.bip-wm.pl/public/?id=113052 oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8.

Ogłoszenie jest naborem w rozumieniu przepisów o pracownikach samorządowych.

Dodatkowe informacje można uzyskać po numerem telefonu 87 732 67 18.


Załączniki

1. 1411349473_nabór - zastępca dyrektora.doc (89 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 17-09-2025 12:51 | Data wytworzenia informacji: 17-09-2025
2. 1784936612_Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o pracę.docx (34.1 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 18-09-2025 07:16 | Data wytworzenia informacji: 18-09-2025
3. 450298117_oswiadczenie_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.doc (43.5 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 18-09-2025 07:16 | Data wytworzenia informacji: 18-09-2025

Rejestr zmian

Osoba, która wytworzyła informację:
Dariusz Piątek
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Chilińska
Czas publikacji informacji:
19-09-2025 08:23
Wprowadzający informację:
Dariusz Piątek
Liczba wyświetleń informacji:
284
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji