Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
3. brak skazania prawomocnie za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
5. nieposzlakowana opinia;
6. wykształcenie wyższe (preferowane – prawnicze, ekonomiczne, administracyjne,
pedagogiczne, socjologiczne, praca socjalna, nauki o rodzinie);
7. specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. ust. 1 ustawy
z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej;
8. pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy w pomocy społecznej;
9. doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach
organizacyjnych samorządu terytorialnego;
10. doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań;
11. znajomość przepisów w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks
postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy, ustawy o finansach
publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach
samorządowych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży
i rodzin "Za Życiem", ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych,
ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o realizowaniu usług społecznych
przez centrum usług społecznych;
Wymagania dodatkowe:
1. umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
2. umiejętność podejmowania decyzji;
3. umiejętności budowania dobrych relacji ze współpracownikami;
4. umiejętność kreatywnego i analitycznego myślenia;
5. umiejętności organizacyjne;
6. wysoka kultura osobista;
7. umiejętność samodzielnego organizowania stanowiska pracy;
8. samodzielność, komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność i dokładność
w działaniu;
9. umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres;
10. opanowanie i umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych;
11. umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
12. aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności;
13. otwartość na zmiany;
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a. w szczególności do obowiązków będzie należeć:
1. Organizowanie i koordynowanie zadań podległych komórek organizacyjnych oraz
bezpośredni nadzór nad pracą podległych komórek organizacyjnych zgodnie
z zatwierdzoną Strukturą Organizacyjną Ośrodka;
2. Pełnienie zastępstwa w czasie nieobecności Dyrektora,
3. Nadzór nad przestrzeganiem prawa przy załatwianiu spraw w postępowaniu
administracyjnym;
4. Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wpływających skarg
i odwołań.
5. Odpowiedzialność za zadania związane z zapewnieniem funkcjonowania kontroli
zarządczej;
6. Opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń i innych dokumentów
zapewniających prawidłowe funkcjonowanie ośrodka;
7. Nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej pracowników;
8. Dokonywanie okresowej oceny podległych kierowników komórek organizacyjnych
i pracowników;
9. Zapewnienie szkoleń zawodowych pracownikom Ośrodka oraz doradztwa
metodycznego pracownikom socjalnym i kierownikom poszczególnych sekcji;
10. Nadzór nad właściwym i terminowym prowadzeniem postępowań o udzielenie
zamówień publicznych;
11. Przygotowywanie, realizacja i rozliczanie projektów, programów, których celem jest
zaspokajanie potrzeb oraz wzmacnianie społeczności lokalnych;
12. Koordynacja działań wynikających z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów
Społecznych;
1. Inne obowiązki wynikające z przepisów prawa;
zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy:
pracownik odpowiada za:
- przestrzeganie dyscypliny pracy;
- przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz innych tajemnic
prawem chronionych;
- przestrzeganie tajemnicy skarbowej;
- przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ na zajmowanym stanowisku;
- należyte wykonywanie przydzielonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej;
- prawidłowe zabezpieczenie powierzonego mienia przed kradzieżą oraz dokumentów
służbowych przed dostępem niepowołanych osób;
Informacja o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku:
1. Zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełk.
2. Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.
3. Planowany poziom wynagrodzenia zasadniczego (brutto) 7700 zł – 7900 zł oraz
ustawowe obligatoryjne dodatki do wynagrodzenia.
4. W czasie trwania umowy zostanie zorganizowana dla pracownika służba
przygotowawcza, zgodnie z art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych, chyba że
pracownik odbył i zdał egzamin. Możliwe jest zwolnienie ze służby, jednak nie wyłącza
się przeprowadzenie egzaminu.
5. Planowany termin zatrudnienia – grudzień 2025 r.
6. Praca odbywać się będzie w budynku MOPS przy ul. Piłsudskiego 8 w Ełku. Budynek
dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Budynek piętrowy zapewnia bezpieczne
warunki pracy. Praca na drugiej kondygnacji. Przy budynku znajduje się podjazd dla
osób niepełnosprawnych.
7. Występuje praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, powiązana
z obsługą urządzeń biurowych. Budynek zapewnia bezpieczne warunki pracy.
8. Praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami zagrożonymi wykluczeniem
społecznym i ich rodzinami, oraz innymi osobami, instytucjami, organizacjami dla
realizacji celów statutowych Ośrodka.
9. Informacja na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zamieszczona jest
na stronie https://mops.bip.elk.pl/42/deklaracja-dostepnosci.
Wymagane dokumenty:
1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż
pracy.
3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw
publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty dodatkowe:
Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz
oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.
Wymagane dokumenty:
1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż
pracy.
3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw
publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty dodatkowe:
Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz
oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.
Termin składania dokumentów określa się od dnia 31 października 2025 r., do 17 listopada 2025 r. do
godz. 15:00 (w przypadku nadesłania oferty pocztą, o dotrzymaniu terminu decyduje data wpłynięcia
do tut. Ośrodka) lub składając dokumenty w powyższym terminie osobiście.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do MOPS pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą
rozpatrywane. Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną. Do dalszego
postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania
niezbędne określone w pkt Ia ogłoszenia o naborze.
Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu zostaną odesłane
kandydatom.
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w języku polskim należy składać w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku”
- osobiście - w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8,
pok. nr 12, pierwsze piętro (sekretariat),
- pocztą - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, 19-300 Ełk.
Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną.
nie dotyczy
|
1.
975718408_nabór - zastępca dyrektora.pdf (350.9 KB) Data wprowadzenia do BIP: 31-10-2025 09:55 | Data wytworzenia informacji: 31-10-2025 |
|
2.
1884352442_1784936612_Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o pracę.docx (34.1 KB) Data wprowadzenia do BIP: 31-10-2025 09:59 | Data wytworzenia informacji: 31-10-2025 |
|
3.
540455539_450298117_oswiadczenie_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie_1_.doc (43.5 KB) Data wprowadzenia do BIP: 31-10-2025 10:00 | Data wytworzenia informacji: 31-10-2025 |