logo
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
logo Ełk
logo BIP

Informacje o naborze

Ogłoszenie zastępca dyrektora wersja z dnia 17-09-2025 13:25
Status
Unieważniony
Etap
Ogłoszenie
Miejsce pracy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Ełk
Wymiar etatu
1/1
Ilość etatów
1
Wydział
Księgowość
Ogłoszono dnia
17-09-2025
Termin składania dokumentów
02-10-2025 15:00
Nr ogłoszenia
OPS.101.1.2025
Zlecający
MOPS Ełk

Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie lub Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na
podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

3) brak skazania prawomocnie za  umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4) znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków zastępcy dyrektora;

5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;

6) nieposzlakowana opinia;

7) wykształcenie (preferowane – prawnicze, ekonomiczne, administracyjne, pedagogiczne, socjologiczne, praca socjalna, nauki o rodzinie);

8) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej;

9) pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy w pomocy społecznej;

10)doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego;

11) znajomość przepisów w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin "Za Życiem", ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych;


b. Wymagania dodatkowe:

Wymagania dodatkowe:

            1) doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań;,

            2) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;

            3) umiejętność podejmowania decyzji;

4) umiejętności budowania dobrych relacji ze współpracownikami;

5) umiejętność kreatywnego i analitycznego myślenia;

6) umiejętności organizacyjne;

7) wysoka kultura osobista;

8) umiejętność samodzielnego organizowania stanowiska pracy;

9)  dyspozycyjność, samodzielność, komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność                      i dokładność w działaniu;

10) umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres;

11) opanowanie i umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych;

12)umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;

13)aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności;

14) otwartość na zmiany;


Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

a.      w szczególności do obowiązków będzie należeć:

1.    Organizowanie i koordynowanie zadań podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośredni nadzór nad pracą podległych komórek organizacyjnych zgodnie z zatwierdzoną Strukturą Organizacyjną Ośrodka;

2.    Pełnienie zastępstwa w czasie nieobecności Dyrektora,

3.    Nadzór nad przestrzeganiem prawa przy załatwianiu spraw w postępowaniu administracyjnym;

4.    Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wpływających skarg i odwołań.

5.    Odpowiedzialność za zadania związane z zapewnieniem funkcjonowania kontroli zarządczej;

6.    Opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń i innych dokumentów zapewniających prawidłowe funkcjonowanie ośrodka;

7.    Nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej pracowników;

8.    Dokonywanie okresowej oceny podległych kierowników komórek organizacyjnych i pracowników;

9.    Zapewnienie szkoleń zawodowych pracownikom Ośrodka oraz doradztwa metodycznego pracownikom socjalnym i kierownikom poszczególnych sekcji;

10.              Nadzór nad właściwym i terminowym prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

11.              Przygotowywanie, realizacja i rozliczanie projektów, programów, których celem jest
zaspokajanie potrzeb oraz wzmacnianie społeczności lokalnych;

12.              Koordynacja działań wynikających z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych;

13.              Inne obowiązki wynikające z przepisów prawa;


a.      zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy:

pracownik odpowiada za:

- przestrzeganie  dyscypliny pracy;

-przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz innych tajemnic prawem chronionych;

- przestrzeganie tajemnicy skarbowej;

- przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ na zajmowanym stanowisku;

-należyte wykonywanie przydzielonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- przestrzeganie tajemnicy służbowej;

- prawidłowe zabezpieczenie powierzonego mienia przed kradzieżą oraz dokumentów służbowych przed dostępem niepowołanych osób;

       c.  zakres uprawnień na stanowisku pracy:

            - zakres uprawnień określony jest w regulaminie organizacyjnym MOPS, przepisami
            Kodeksu Pracy oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
            - w ramach administrowanych procesów żądania danych i wyjaśnień niezbędnych do
            wykonywania nałożonych zadań;

            - uprawnienie do  podejmowania i realizowania działań doskonalących, które nie
            przekraczają jej kompetencji oraz upoważnień udzielonych przez dyrektora MOPS;


Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Informacja o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku:

1.      Zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełk.

2.      Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.

3.      Planowany poziom wynagrodzenia zasadniczego (brutto) 7600 zł – 7800 zł oraz ustawowe obligatoryjne dodatki do wynagrodzenia.

4.      W czasie trwania  umowy zostanie zorganizowana dla pracownika  służba przygotowawcza, zgodnie z art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych, chyba że pracownik odbył i zdał egzamin. Możliwe jest zwolnienie  ze służby, jednak nie wyłącza się przeprowadzenie egzaminu.

5.      Planowany termin zatrudnienia – listopad  2025 r.

6.      Praca odbywać się będzie w budynku MOPS przy ul.  Piłsudskiego 8 w Ełku. Budynek dostosowany  dla osób  niepełnosprawnych. Budynek piętrowy zapewnia bezpieczne warunki pracy. Praca na drugiej kondygnacji. Przy  budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych.

7.      Występuje praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, powiązana z obsługą urządzeń biurowych. Budynek zapewnia bezpieczne warunki pracy.

8.      Praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i ich rodzinami, oraz innymi osobami, instytucjami, organizacjami dla realizacji celów statutowych Ośrodka.

9.      Informacja na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zamieszczona jest na stronie  https://mops.bip.elk.pl/42/deklaracja-dostepnosci.


Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

 

  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
  2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż pracy. 
  3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dokumenty dodatkowe:

Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.

 


Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

a. Termin

Wymagane dokumenty:

 

  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika).
  2. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane uprawnienia, wykształcenie, staż pracy. 
  3. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełni praw publicznych oraz o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dokumenty dodatkowe:

Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności, np. o ukończonych kursach, szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia muszą być odręcznie podpisane przez Kandydata/kę.

 


b. Sposób

Wymagane dokumenty aplikacyjne w języku polskim należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Nabór na stanowisko zastępca dyrektora  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku”

 

 

Opakowanie (koperta) powinno być opisane według poniższego wzoru:



c. Miejsce

osobiście - w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, pok. nr 12, pierwsze piętro (sekretariat),

pocztą - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, 19-300 Ełk.

Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną.

 


Informacje dodatkowe

nie dotyczy