logo
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
logo Ełk
logo BIP

Informacje o naborze

Ogłoszenie księgowa wersja z dnia 08-03-2022 08:36
Status
Aktualne
Etap
Ogłoszenie
Miejsce pracy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Ełk
Wymiar etatu
pełen etat
Ilość etatów
1
Wydział
Księgowość
Ogłoszono dnia
09-02-2022
Termin składania dokumentów
24-02-2022 15:00
Nr ogłoszenia
OPS.101.2.2022
Zlecający
MOPS Ełk
Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych
co najmniej 6%

Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

1)   obywatelstwo polskie lub Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na postawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2)     wykształcenie wyższe;

3)     co najmniej 6 miesięczną praktykę zawodową w księgowości, rachunkowości lub obsłudze finansowej;

4)     pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

5)     brak skazania prawomocnie za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za  umyślne przestępstwo skarbowe;

6)     stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;

7)     znajomość następujących aktów prawnych:

- Kodeks Postępowania Administracyjnego,

- ustawa o samorządzie gminnym,

- ustawa o pracownikach samorządowych,

- ustawa o pomocy społecznej,

- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

- ustawa  o finansach publicznych,

- ustawa o rachunkowości,

8)     nieposzlakowana opinia.

b. Wymagania dodatkowe:

1)     znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o pomocy społecznej, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych;

2)     znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;

3)     umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych,;

4)     umiejętność pracy w zespole;

5)     umiejętność kreatywnego i analitycznego myślenia;

6)     wysoka kultura osobista;

7)     umiejętność samodzielnego organizowania stanowiska pracy;

8)     samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań;

9)     komunikatywność, umiejętność i łatwość nawiązywania kontaktu;

10)  umiejętność obsługi komputera (MS Office) i urządzeń biurowych;

11)  dobrze widziana znajomość programu finansowo-księgowego, w tym „Respons”
(dawniej „PUMA”);

12)  co najmniej roczny staż pracy w księgowości jednostkach administracji samorządowej.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.      Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.

2.      Opisywanie dokumentów księgowych w sposób niebudzący wątpliwości, co do klasyfikacji wydatku czy też źródła jego finansowania.

3.      Obsługa systemów informatycznych w zakresie księgowości, płac i kadr.

4.      Sporządzanie przelewów bankowych.

5.      Przygotowywanie not obciążeniowych.

6.      Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń z kontrahentami i przestrzeganie terminów płatności.

7.      Współpraca z pracownikiem sekcji finansowo-księgowej w zakresie uzgadniania salda dochodów oraz przygotowywanie danych w zakresie wielkości zwrotu otrzymanych dochodów.

8.      Rozliczanie i opisywanie faktur (list ,not) za wykonywanie świadczeń z pomocy społecznej w formie usług pod względem legalności i zgodności z wydanymi decyzjami .

9.      Prawidłowe i Terminowe dokonywanie rozliczeń świadczeń z pomocy społecznej w systemie „POMOST”.

10.   Zgodne z obowiązującymi przepisami prowadzenie spraw, dokumentacji związanych z wynagrodzeniami osobowymi pracowników w tym przede wszystkim:

-terminowe sporządzanie list plac, zasiłków itp.

-wyliczanie ekwiwalentów, odpraw oraz innych świadczeń pieniężnych,

-dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę świadczeń alimentacyjnych i innych zajęć wynagrodzenia i przekazywanie ich zgodnie ze stosownymi postanowieniami lub wyrokami sądowymi,

-przyjmowanie i załatwianie korespondencji i reklamacji, dotyczącej wynagrodzeń,

-wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków,

-właściwe sporządzanie ,przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji zarobkowej, związanej z zasiłkami ,deklaracji ZUS, podatkami itp.

-sporządzanie sprawozdań i informacji związanych z placami ,

-sporządzanie wymaganych zestawień płacowych i sprawozdań GUS w zakresie płac

-prowadzenie i rozliczanie ZFŚS i PKZP, PPK,

- dokonywanie rocznego rozliczenia podatkowego każdego pracownika oraz sporządzanie właściwego formularza PIT (PIT4, PIT8AR).

11.   Zastępstwo pracownika sekcji finansowo-księgowej w zależności od występujących potrzeb
w szczególności w zakresie dekretacji i księgowania dokumentów księgowych.

12.   Zastępstwo pracownika ds. kadr w zależności od występujących potrzeb.

13.   Wykonywanie prac biurowych i administracyjnych.

14.   Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami współpracującymi z MOPS.

15.   Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajomienie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi wykonywania zadań  na stanowisku  księgowej/go.

16.   Współpraca z pracownikami komórek organizacyjnych  Ośrodka, podległymi jednostkami  i pracownikami samodzielnych stanowisk pracy.

17.   Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego, zgodnychz przepisami aktów prawnych.

Zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy:

pracownik odpowiada za:

- przestrzeganie  dyscypliny pracy,

-przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz innych tajemnic prawem chronionych,

- przestrzeganie tajemnicy skarbowej,

- przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ na zajmowanym stanowisku,

- należyte wykonywanie przydzielonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- przestrzeganie tajemnicy służbowej,

- prawidłowe zabezpieczenie powierzonego mienia przed kradzieżą oraz dokumentów służbowych przed dostępem niepowołanych osób.

Zakres uprawnień na stanowisku pracy:

- zakres uprawnień określony jest w regulaminie organizacyjnym MOPS, przepisami Kodeksu Pracy oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

- w ramach administrowanych procesów żądania danych i wyjaśnień niezbędnych do wykonywania nałożonych zadań,

-uprawnienie do  podejmowania i realizowania działań doskonalących, które nie przekraczają jej kompetencji oraz upoważnień udzielonych przez dyrektora MOPS.

Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
    w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełku.
  2. Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.
  3. Planowany poziom wynagrodzenia zasadniczego (brutto) 3100 zł – 3500 zł oraz ustawowe obligatoryjne dodatki do wynagrodzenia.
  4. W czasie trwania  umowy zostanie zorganizowana dla pracownika  służba przygotowawcza, zgodnie z art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych, chyba że pracownik odbył i zdał egzamin. Możliwe jest zwolnienie  ze służby, jednak nie wyłącza się przeprowadzenie egzaminu.
  5. Planowany termin zatrudnienia – kwiecień 2022 r.
  6. Praca odbywać się będzie w budynku MOPS przy ul.  Piłsudskiego 8 w Ełku. Budynek dostosowany  dla osób  niepełnosprawnych.
  7. Występuje praca przy komputerze powiązana z obsługą urządzeń biurowych. Budynek zapewnia bezpieczne warunki pracy.
  8. Praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i ich rodzinami, oraz innymi osobami, instytucjami, organizacjami dla realizacji celów statutowych Ośrodka.

Wymagane dokumenty

a. Dokumenty niezbędne:

1)   curriculum vitae (CV),

2)   list motywacyjny,

3)   kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pracy (druk do pobrania ze strony BIP MOPS https://mops.bip.elk.pl/ lub do pobrania w kadrach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku) (według załącznika),

4)   kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego wyksztalcenia
i kwalifikacji,

5)   kopie  dokumentów poświadczających wymagany staż pracy zgodnie z pkt I.a. 3,

6)   oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,

7)   oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.

b. Dokumenty dodatkowe związane z oferowanym stanowiskiem:

1)     kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności
(np. o ukończonych kursach, szkoleniach),

2)     referencje z poprzednich miejsc pracy,

3)     inne potwierdzające wymagane doświadczenie.

Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

a. Termin

a. Dokumenty niezbędne:

1)   curriculum vitae (CV),

2)   list motywacyjny,

3)   kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pracy (druk do pobrania ze strony BIP MOPS https://mops.bip.elk.pl/ lub do pobrania w kadrach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku) (według załącznika),

4)   kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego wyksztalcenia
i kwalifikacji,

5)   kopie  dokumentów poświadczających wymagany staż pracy zgodnie z pkt I.a. 3,

6)   oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,

7)   oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.

b. Dokumenty dodatkowe związane z oferowanym stanowiskiem:

1)     kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności
(np. o ukończonych kursach, szkoleniach),

2)     referencje z poprzednich miejsc pracy,

3)     inne potwierdzające wymagane doświadczenie.

b. Sposób

Sposób:

Wymagane dokumenty aplikacyjne w języku polskim należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko księgowa/y”

 

Opakowanie (koperta) powinno być opisane według poniższego wzoru:

 

                      

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku
ul. J. Piłsudskiego 8, 19- 300 Ełk

„ Nabór na stanowisko księgowa/y”

 

 

 


c. Miejsce

 Miejsce:

*osobiście - w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, (skrzynka na korespondencję – parter),
*pocztą - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, 19-300 Ełk.

a. Termin:

Termin składania dokumentów określa się od dnia  9 lutego 2022  r., do 24 lutego 2022 r. do godz. 15:00 (w przypadku nadesłania oferty pocztą, o dotrzymaniu terminu decyduje data wpłynięcia
do tut. Ośrodka) lub składając dokumenty w powyższym terminie  osobiście.

Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.


Informacje dodatkowe

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, zaświadczenia oraz oświadczenia dla ważności wymagają autoryzacji (muszą być odręcznie podpisane) przez Kandydata, pod rygorem odrzucenia aplikacji.

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne winne być złożone w języku polskim (ustawa z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim  Dz. U. z 2021 r., poz. 672). Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. I.a. ogłoszenia o naborze.

Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom.

Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.

Szczegółowy zakres zadań Sekcji Finansowo - Księgowej MOPS w Ełku określa regulamin organizacyjny MOPS wprowadzony zarządzeniem nr 46.2019 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku z dnia 30 grudnia 2019 r., zmienionego zarządzeniem nr 17.2020 z dnia 11 maja 2020 r. oraz zarządzeniem nr 21.2021 z dnia 31 sierpnia 2021r.  Zastrzega się prawo do odstąpienia  od naboru bez podania przyczyny lub nie dokonanie wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne. Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata. Ogłoszenie o naborze oraz informacja o wyniku naboru zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku https://mops.bip.elk.pl/

Ogłoszenie jest naborem w rozumieniu przepisów o pracownikach samorządowych.


ETAPY PROCESU SELEKCJI I WYBORU KANDYDATA:

I etap: weryfikacja formalna na podstawie przedłożonych aplikacji.
II etap: rozmowa kwalifikacyjna obejmująca weryfikację wiedzy i umiejętności określonych
w aplikacji. Rozmowa kwalifikacyjna może być poprzedzona testem wiedzy.

Kandydaci spełniający wymagania formalne  i zakwalifikowani do II etapu rekrutacji zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Techniki selekcji i dobór narzędzi rekrutacyjnych uzależnione będą od aplikacji i mogą ulec zmianie, o czym zostaną powiadomieni kandydaci spełniający wymagania formalne.

 

VIII. INFORMACJA O WYNIKACH KONKURSU:

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://mops.bip.elk.pl/ w zakładce Nabór pracowników -przebieg i wyniki naboru.

Dodatkowe informacje można uzyskać po numerem telefonu  87 732 67 30.

Wyniki

Informuję, że w wyniku procedury nabory na stanowisko księgowej została wybrana Pani Izabela Sobolewska zamieszkała w Ełku.

Załączniki

1. 459748852_Kaluzula informacyjna - rekrutacja.docx (26.1 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:04 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022
2. 473053644_oswiadczenie_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.doc (42.5 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:13 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022
3. 68966513_kwestionariusz_osobowy_kandydata.doc (48.5 KB)
Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:13 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022