1) obywatelstwo polskie lub Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na postawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) wykształcenie wyższe;
3) co najmniej 6 miesięczną praktykę zawodową w księgowości, rachunkowości lub obsłudze finansowej;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
5) brak skazania prawomocnie za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
7) znajomość następujących aktów prawnych:
- Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o pomocy społecznej,
- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o rachunkowości,
8) nieposzlakowana opinia.
1) znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o pomocy społecznej, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych;
2) znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
3) umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych,;
4) umiejętność pracy w zespole;
5) umiejętność kreatywnego i analitycznego myślenia;
6) wysoka kultura osobista;
7) umiejętność samodzielnego organizowania stanowiska pracy;
8) samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań;
9) komunikatywność, umiejętność i łatwość nawiązywania kontaktu;
10) umiejętność obsługi komputera (MS Office) i urządzeń biurowych;
11) dobrze widziana znajomość programu
finansowo-księgowego, w tym „Respons”
(dawniej „PUMA”);
12) co najmniej roczny staż pracy w księgowości jednostkach administracji samorządowej.
1. Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
2. Opisywanie dokumentów księgowych w sposób niebudzący wątpliwości, co do klasyfikacji wydatku czy też źródła jego finansowania.
3. Obsługa systemów informatycznych w zakresie księgowości, płac i kadr.
4. Sporządzanie przelewów bankowych.
5. Przygotowywanie not obciążeniowych.
6. Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń z kontrahentami i przestrzeganie terminów płatności.
7. Współpraca z pracownikiem sekcji finansowo-księgowej w zakresie uzgadniania salda dochodów oraz przygotowywanie danych w zakresie wielkości zwrotu otrzymanych dochodów.
8. Rozliczanie i opisywanie faktur (list ,not) za wykonywanie świadczeń z pomocy społecznej w formie usług pod względem legalności i zgodności z wydanymi decyzjami .
9. Prawidłowe i Terminowe dokonywanie rozliczeń świadczeń z pomocy społecznej w systemie „POMOST”.
10. Zgodne z obowiązującymi przepisami prowadzenie spraw, dokumentacji związanych z wynagrodzeniami osobowymi pracowników w tym przede wszystkim:
-terminowe sporządzanie list plac, zasiłków itp.
-wyliczanie ekwiwalentów, odpraw oraz innych świadczeń pieniężnych,
-dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę świadczeń alimentacyjnych i innych zajęć wynagrodzenia i przekazywanie ich zgodnie ze stosownymi postanowieniami lub wyrokami sądowymi,
-przyjmowanie i załatwianie korespondencji i reklamacji, dotyczącej wynagrodzeń,
-wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków,
-właściwe sporządzanie ,przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji zarobkowej, związanej z zasiłkami ,deklaracji ZUS, podatkami itp.
-sporządzanie sprawozdań i informacji związanych z placami ,
-sporządzanie wymaganych zestawień płacowych i sprawozdań GUS w zakresie płac
-prowadzenie i rozliczanie ZFŚS i PKZP, PPK,
- dokonywanie rocznego rozliczenia podatkowego każdego pracownika oraz sporządzanie właściwego formularza PIT (PIT4, PIT8AR).
11.
Zastępstwo pracownika sekcji
finansowo-księgowej w zależności od występujących potrzeb
w szczególności w zakresie dekretacji i księgowania dokumentów księgowych.
12. Zastępstwo pracownika ds. kadr w zależności od występujących potrzeb.
13. Wykonywanie prac biurowych i administracyjnych.
14. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami współpracującymi z MOPS.
15. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajomienie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi wykonywania zadań na stanowisku księgowej/go.
16. Współpraca z pracownikami komórek organizacyjnych Ośrodka, podległymi jednostkami i pracownikami samodzielnych stanowisk pracy.
17. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego, zgodnychz przepisami aktów prawnych.
Zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy:
pracownik odpowiada za:
- przestrzeganie dyscypliny pracy,
-przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz innych tajemnic prawem chronionych,
- przestrzeganie tajemnicy skarbowej,
- przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ na zajmowanym stanowisku,
- należyte wykonywanie przydzielonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej,
- prawidłowe zabezpieczenie powierzonego mienia przed kradzieżą oraz dokumentów służbowych przed dostępem niepowołanych osób.
Zakres uprawnień na stanowisku pracy:
- zakres uprawnień określony jest w regulaminie organizacyjnym MOPS, przepisami Kodeksu Pracy oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- w ramach administrowanych procesów żądania danych i wyjaśnień niezbędnych do wykonywania nałożonych zadań,
-uprawnienie do podejmowania i realizowania działań doskonalących, które nie przekraczają jej kompetencji oraz upoważnień udzielonych przez dyrektora MOPS.
a. Dokumenty niezbędne:
1) curriculum vitae (CV),
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pracy (druk do pobrania ze strony BIP MOPS https://mops.bip.elk.pl/ lub do pobrania w kadrach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku) (według załącznika),
4) kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego
wyksztalcenia
i kwalifikacji,
5) kopie dokumentów poświadczających wymagany staż pracy zgodnie z pkt I.a. 3,
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
b. Dokumenty dodatkowe związane z oferowanym stanowiskiem:
1) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i
umiejętności
(np. o ukończonych kursach, szkoleniach),
2) referencje z poprzednich miejsc pracy,
3) inne potwierdzające wymagane doświadczenie.
a. Dokumenty niezbędne:
1) curriculum vitae (CV),
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pracy (druk do pobrania ze strony BIP MOPS https://mops.bip.elk.pl/ lub do pobrania w kadrach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku) (według załącznika),
4) kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego
wyksztalcenia
i kwalifikacji,
5) kopie dokumentów poświadczających wymagany staż pracy zgodnie z pkt I.a. 3,
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
b. Dokumenty dodatkowe związane z oferowanym stanowiskiem:
1) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i
umiejętności
(np. o ukończonych kursach, szkoleniach),
2) referencje z poprzednich miejsc pracy,
3) inne potwierdzające wymagane doświadczenie.
Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w języku polskim należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko księgowa/y”
Opakowanie (koperta) powinno być opisane według poniższego wzoru:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku
ul. J. Piłsudskiego 8, 19- 300 Ełk
„ Nabór na stanowisko księgowa/y”
Miejsce:
*osobiście - w siedzibie Miejskiego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, (skrzynka na
korespondencję – parter),
*pocztą - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, 19-300
Ełk.
a. Termin:
Termin
składania dokumentów określa się od dnia
9 lutego 2022 r., do 24 lutego 2022 r. do godz. 15:00 (w
przypadku nadesłania oferty pocztą, o dotrzymaniu terminu decyduje data
wpłynięcia
do tut. Ośrodka) lub składając dokumenty w powyższym terminie osobiście.
Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, zaświadczenia oraz oświadczenia dla ważności wymagają autoryzacji (muszą być odręcznie podpisane) przez Kandydata, pod rygorem odrzucenia aplikacji.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne winne być złożone w języku polskim (ustawa z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim Dz. U. z 2021 r., poz. 672). Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. I.a. ogłoszenia o naborze.
Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom.
Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
Szczegółowy zakres zadań Sekcji Finansowo - Księgowej MOPS w Ełku określa regulamin organizacyjny MOPS wprowadzony zarządzeniem nr 46.2019 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku z dnia 30 grudnia 2019 r., zmienionego zarządzeniem nr 17.2020 z dnia 11 maja 2020 r. oraz zarządzeniem nr 21.2021 z dnia 31 sierpnia 2021r. Zastrzega się prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub nie dokonanie wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne. Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata. Ogłoszenie o naborze oraz informacja o wyniku naboru zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku https://mops.bip.elk.pl/
Ogłoszenie jest naborem w rozumieniu przepisów o pracownikach samorządowych.
ETAPY PROCESU SELEKCJI I WYBORU KANDYDATA:
I etap: weryfikacja formalna na podstawie przedłożonych
aplikacji.
II etap: rozmowa kwalifikacyjna obejmująca weryfikację wiedzy i
umiejętności określonych
w aplikacji. Rozmowa kwalifikacyjna może być poprzedzona testem wiedzy.
Kandydaci
spełniający wymagania formalne i zakwalifikowani do II etapu rekrutacji
zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej drogą elektroniczną lub
telefonicznie.
Techniki
selekcji i dobór narzędzi rekrutacyjnych uzależnione będą od aplikacji i mogą
ulec zmianie, o czym zostaną powiadomieni kandydaci spełniający wymagania
formalne.
VIII. INFORMACJA O WYNIKACH KONKURSU:
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://mops.bip.elk.pl/ w zakładce Nabór pracowników -przebieg i wyniki naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać po numerem telefonu 87 732 67 30.
Informuję, że w wyniku procedury nabory na stanowisko księgowej została wybrana Pani Izabela Sobolewska zamieszkała w Ełku.
1.
459748852_Kaluzula informacyjna - rekrutacja.docx (26.1 KB) Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:04 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022 |
2.
473053644_oswiadczenie_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.doc (42.5 KB) Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:13 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022 |
3.
68966513_kwestionariusz_osobowy_kandydata.doc (48.5 KB) Data wprowadzenia do BIP: 09-02-2022 16:13 | Data wytworzenia informacji: 09-02-2022 |